Pinpas geskimd - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Peter Verhoeven - WaarBenJij.nu Pinpas geskimd - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Peter Verhoeven - WaarBenJij.nu

Pinpas geskimd

Door: PeterVerhoeven

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Oktober 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Deze week weinig goed nieuws vanuit Brazilie, mijn pinpas is namelijk geskimd. Ik wilde wat geld gaan pinnen omdat ik niet meer zo ruim bij kas zat, maar bij de pin-automaat aangekomen kreeg ik de melding dat mijn saldo ontoereikend was. Ik heb wel vaker problemen gehad met pin-automaten, het is hier namelijk echt niet normaal wat dit betreft, je moet erg goed zoeken naar een goed werkende automaat. Meer dan de helft doet het gewoon niet, soms zie je het aan de buitenkant vanwege een beschadiging, of soms is er een melding op het scherm. Heel vaak krijg ik ook gewoon mijn pinpas terug vanwege een leesfout. Het is nog eens extra lastig dat ik een Europese pas heb, want ze hebben meer moeite om die te lezen. Kortom, ik dacht ik ga gewoon naar een andere automaat en pin alsnog mijn geld. Toen dit ook niet lukte, heb ik maar op internet gekeken naar mijn bank saldo. En wat bleek toen, mijn hele rekening was leeg geplunderd. Ik baalde hier enorm van. Dit is dus een flinke domper die de rest van mijn week overschaduwt. Ik ben nu flink aan het mailen met de bank in Nederland en met mijn ouders, en gelukkig kan ik ondertussen weer over geld beschikken. Ik hoef dus niet te gaan bedelen hier (kun je het je voorstellen, een toerist die aan de Brazilianen moet gaan schooien voor geld!). Ik weet nog niet zo goed wat dit nu precies voor gevolgen zal hebben, aangezien ik er nog maar pas achter ben gekomen.

Mijn week begon juist zo goed, ik was namelijk naar Niteroi geweest, een stad aangrenzend aan Rio. Ik ging hier helemaal op mezelf naar toe, en zonder problemen (klinkt simpel, maar ik was er toch wel trots op!). Hier heb ik een dagje rondgelopen, een museum bezocht, en veel over het strand gelopen. Niteroi is eigenlijk hetzelfde als Rio, met net zo’n mooi strand als Copacabana. Alleen is het wat minder toeristisch. Ik vond het eigenlijk zelfs mooier dan Rio, omdat het een rustigere en schonere uitstraling had. En ik wou nog wel vertellen dat ik in Niteroi voor het eerst bestolen was, ik had namelijk een watermeloen gekocht, maar omdat ik nog een andere winkel in wilde, had ik die meloen maar tijdelijk tussen wat rommel op straat verstopt. Toen ik terug kwam was mijn watermeloen ineens verdwenen (niet helemaal een verrassing natuurlijk), gestolen door een onbekende voorbijganger. Maar deze diefstal valt toch wel wat in het niet, nu ik flink wat meer geld kwijt ben geraakt.

Ik heb nog wel een vrolijke noot om dit verhaal mee af te sluiten, deze week zijn Jeroen en Wouter in Rio aangekomen om mij een bezoekje te brengen! Dit vind ik kei leuk, het moment kwam wat ongelegen omdat ik net wat geld probleempjes had, maar nu dit voorlopig is verholpen gaan we er een top-week van maken. Ze hadden wat souveniertjes voor me meegenomen (meestal neem je deze mee wanneer je naar huis gaat, maar nu hadden ze deze meegenomen terwijl ze vertrokken), waar ik heel blij mee ben. Ik heb nu een voorraad van vier kilo aan pepernoten, dus ik kan de komende maanden wel vooruit! Voor Jeroen en Wouter was het begin nog niet zo geweldig, aangezien ik hen eerst mee nam naar het politie bureau om zelf aangifte te doen, maar nu dit is opgelost is het tijd voor heel wat sightseeing. En ditmaal in drievoud!

Meer volgende keer!

  • 16 Oktober 2010 - 09:35

    Smam:

    Je weet wat je moet doen he Peet! Goed op de kleintjes letten!!

  • 16 Oktober 2010 - 10:49

    Pap:

    Moet ik ook een nieuwe meloen overmaken?

    Laat je plezier niet vergallen door die schurken en maak er een top-week van.

  • 18 Oktober 2010 - 02:59

    Jeroen:

    Een update vanuit Rio; de pepernoten zijn inmiddels alweer bijna op...

  • 18 Oktober 2010 - 17:09

    Ome Leo:

    Allé daar zie, de hollanderkes met z'n drietjes in Rio. Best gezellig, niet?

    Allé joeng, dat die watermeloen nou op die manier gestolen moet worden...

    Veel plezier mannen!!

  • 19 Oktober 2010 - 22:43

    Tante Maria:

    Ik zie de Peter daar al als een bedelaar zijn meloen verstoppen. Moet een goed gevoel zijn.
    Wat je geld betreft vind ik kei jammer, kom maar eens ene drinken, dat lucht op.
    Dat de broers daar ook zijn moet gezellig zijn, profiteer ervan.
    groetjes
    tante Maria

  • 20 Oktober 2010 - 22:28

    Ferdinand:

    Ah, skimmen heet dat voortaan. Zal vast een legendarisch mooi feest zijn geweest.

    Maar omringd met die twee (pepernoot)buiken van broertjes kan je zelfs de favelas veilig maken, goed dat je ze hebt voorgesteld aan de politie. Is het nog gelukt die twee op het vliegtuig te zetten? Ben benieuwd naar de foto's.

  • 26 Oktober 2010 - 15:51

    Tante Ineke:

    Ik had die pepernoten verkocht, had je je broers mee uit eten kunnen nemen. Hier is het al weer winter , vanmorgen mijn auto flink moeten krabben, dus geniet nog maar van die lekkere temperatuur. Ik geniet van je verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Lembrecas de Brazil!

Recente Reisverslagen:

29 November 2010

Kerst zal vroeg zijn dit jaar

11 November 2010

Lessen

29 Oktober 2010

Drie Hollanders aan de Copacabana

16 Oktober 2010

Pinpas geskimd

08 Oktober 2010

Portugees
Peter

Tijd om stage te gaan lopen, tijd om ook meteen iets van de wereld te gaan zien. En wel Brazilie, voor een lange tijd!

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 15812

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Lembrecas de Brazil!

Landen bezocht: